Skocz do zawartości




Zdjęcie

Kierownica do PS3/PS4


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2319 odpowiedzi w tym temacie

#1201 Lukasz

Lukasz

    Super Użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 1148 postów

Napisano 23 kwiecień 2011 - 17:55:41

Nie orientuje się jaki obrót ma f430 , widziałem że padła liczba 300 oraz 270 , jeżeli ona ma taki kąt , to jest to totalna porażka i zabawka , a nie kierownica . GT to jest symulator i powinno być 900 stopni ( po 450 stopni w lewo i prawo czyli 1 i 1/4 obrotu w każdą stronę ) , nic nie daje takiej frajdy i radochy jak wjechanie na ostry zakręt czy inną nawrotkę o obkręcenie sobie kierownicy do samego końca . Bezcenne . A takie kręcenie trochę w lewo i trochę w prawo to dla dzieci . No i do tego dochodzi precyzja podobna do pada .

Jeżeli chodzi o pedały to te w DFP / DFGT moim zdaniem są wystarczająco precyzyjne , do końca i jazda :biggrin: . A z tym łapaniem poślizgu , to trzeba mieć kiepskie opony , ogromną moc , normalnie nie trzeba nic muskać . Pedały mają taki sam zakres , na G25 nie da się na przykład wcisnąć 150 % gazu , żeby samochód od razu uciekał .

Ps. Ja pierwsze słyszę o kombinowaniu z pedałami .
Dołączona grafika
A w Uncharted gram tak ( Animacja ) .
Jak pomogłem , to kliknąć
plusika .




#1202 Marqus_Pirx

Marqus_Pirx

    Super Użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 1024 postów

Napisano 23 kwiecień 2011 - 18:02:26

...Nie orientuje się jaki obrót ma f430 , widziałem że padła liczba 300 oraz 270 , jeżeli ona ma taki kąt , to jest to totalna porażka i zabawka , a nie kierownica . .


Bo cała PS3,GT5,Logitech,Thrustmaster i wszystko inne z tym związane to jest nic innego,niż ZABAWKA!!!! I jeśli zaczyna się to tracić z pola widzenia,to jest to chyba jakiś sygnał alarmowy....Ja mam F430 i ZABAWA jest przednia (dla mnie)! Dla innego DFGT daje pełniejszą ZABAWĘ!!!I niechaj każdy bawi się wg swojego uznania (i możliwości portfela).

#1203 Lukasz

Lukasz

    Super Użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 1148 postów

Napisano 23 kwiecień 2011 - 18:18:21

Portfela mówisz . Tym bardziej że f430 i DFGT to jest ta sama półka cenowa . Na mojej DFP jest taka kombinacja trzech przycisków , która pozwala przełączać między dużym i małym kątem obrotu praktycznie w każdej chwili , np. w trakcie wyścigu . Próbowałem się parę razy pobawić na tym mniejszym i według mnie żenada totalna , to nie ma nic wspólnego z realizmem i symulacją , dla których gramy w GT . Ja ogólnie jestem bardzo za Logitech'em , większość sprzętu mam od nich , czy to kierownice , myszkę , klawiaturę , głośniki i tak dalej i firma się sprawdza , także ja bym się w ogóle nie zastanawiał na wyborem kierownicy . A jeżeli thrustmaster ma taki malutki obrót , to dla mnie dyskwalifikacja na starcie . Takie jest moje zdanie , DFGT jest w podobnym przedziale cenowym , według mnie nie warto się bawić w f430 .
Dołączona grafika
A w Uncharted gram tak ( Animacja ) .
Jak pomogłem , to kliknąć
plusika .

#1204 Shady

Shady

    Super Użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 461 postów
  • Skąd:Leszno

Napisano 23 kwiecień 2011 - 18:37:23

No to powodzenia z realizmem w samochodach klasy F1, Le Mans i paru innych z kątem obrotu 900. Trzeba wziąć poprawkę na to, że w GT5 nie można zmienić skrętu kierownicy i tak w road cars DFGT bedzie realistyczna przy swoich 900 stopniach, a w większości race carach F430 z 270 stopniami. Tak więc ogólnie oceniając żadna nie jest idealna jeżeli się przyczepić do realizmu bo przy różnych autach jedna z nich będzie nas ograniczała.

Użytkownik Shady edytował ten post 23 kwiecień 2011 - 18:40:31


#1205 Gawron

Gawron

    Pedal to the metal

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 839 postów

Napisano 23 kwiecień 2011 - 18:38:52

Dobrze ja tez wole 900* ale mi chodzilo o dzialanie pedalu gazu.Bo sa takie opinie ze lipa i te gumki..Moze jesli pedal stawia bardzo duzy opor to troche pomaga w precyzyjnym dozowaniu.Ale chyba nie ma roznic w elektronicznym dzialaniu tych sandalow?Niebieski pasek pokazuje ze niewiele sie rozni animacja,nawet na padzie.

Ja gram bez gumek,ale je wyprobuje.

Dołączona grafika
Life starts at 4000RPM

#1206 Shady

Shady

    Super Użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 461 postów
  • Skąd:Leszno

Napisano 23 kwiecień 2011 - 18:44:15

Dobrze ja tez wole 900* ale mi chodzilo o dzialanie pedalu gazu.Bo sa takie opinie ze lipa i te gumki..Moze jesli pedal stawia bardzo duzy opor to troche pomaga w precyzyjnym dozowaniu.Ale chyba nie ma roznic w elektronicznym dzialaniu tych sandalow?Niebieski pasek pokazuje ze niewiele sie rozni animacja,nawet na padzie.

Ja gram bez gumek,ale je wyprobuje.


Ty Gawron się nie wypowiadaj bo podejrzewam że byś dostał jakąś kierę Manty czy Tracera i byś nas odstawił :P
Kwestia czepiania się realizmu. DFGT będzie realistyczna ze swoimi 900 stopniami w autach seryjnych, a kiera z ograniczonym kątem skrętu w autach wyścigowych. Gdyby tylko w GT5 można było zmieniać kąt skrętu to przewaga (w kwestii realizmu) by była po stronie DFGT.

Użytkownik Shady edytował ten post 23 kwiecień 2011 - 18:45:44


#1207 Gawron

Gawron

    Pedal to the metal

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 839 postów

Napisano 23 kwiecień 2011 - 18:49:23

No to powodzenia z realizmem w samochodach klasy F1, Le Mans i paru innych z kątem obrotu 900. Trzeba wziąć poprawkę na to, że w GT5 nie można zmienić skrętu kierownicy i tak w road cars DFGT bedzie realistyczna przy swoich 900 stopniach, a w większości race carach F430 z 270 stopniami.


Ale normalnie sie prowadzi i po 450* czyli tam dokladnie kola sie juz nie kreca wiec jedzie sie jak normalnym bolidem.Mozna sobie kierownica wiecej krecic ale to juz jest blad przy technice kierowania np bolidem.Na torze z bandami w prawdziwym bolidzie czy race car to niemal pewna smierc.Zeby mozna bylo zdejmowac z kierownicy z gory i z dolu po rogalu to juz bylo nie bylo bledow tego typu :biggrin:

Dołączona grafika
Life starts at 4000RPM

#1208 Lukasz

Lukasz

    Super Użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 1148 postów

Napisano 23 kwiecień 2011 - 18:54:39

Jakie gumki ? DFGT i DFP chyba mają dokładnie te same pedały ( z wyglądu na pewno są identyczne , w środku chyba też ) i ja nic z nimi nigdy nie kombinowałem . Pierwsza wersja DFP ( jeszcze dedykowana dla Ps2 ) miała kiepskie pedały , tzn. miały plastikowe potencjometry , które pękały . Nowsze wersja już miała metalowe i było ok , ale pedały były super . I wątpię , żeby do następcy DFP zostały spartolone i zastąpione gorszymi , po doświadczeniach z tymże modelem .

Shady , ja w każdym jednym aucie jeżdżę na 900 stopniach , a jeżeli jest potrzeba , naciskam odpowiednie przyciski i kierownica przeskakuje mi na 200 , także w mojej DFP nie ma z tym problemu .

Użytkownik Lukasz edytował ten post 23 kwiecień 2011 - 19:04:56

Dołączona grafika
A w Uncharted gram tak ( Animacja ) .
Jak pomogłem , to kliknąć
plusika .

#1209 Mardok

Mardok

    Espada

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 487 postów

Napisano 23 kwiecień 2011 - 18:55:49

Lukasz jeśli możesz, jaka to kombinacja 3 przycisków do DFP?
gt5 kropka jun kropka pl "Zapraszamy" xD

#1210 Lukasz

Lukasz

    Super Użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 1148 postów

Napisano 23 kwiecień 2011 - 19:01:52

select + r3 + prawa łopatka = przełączanie między 200 a 900 stopni

select + r3 + lewa łopatka = przełączanie między slabszym (jedno mignięcie lewej diody) a mocniejszym (dwukrotne mignięcie) force feedbackiem .
Dołączona grafika
A w Uncharted gram tak ( Animacja ) .
Jak pomogłem , to kliknąć
plusika .

#1211 Gawron

Gawron

    Pedal to the metal

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 839 postów

Napisano 23 kwiecień 2011 - 19:07:36

Ty Gawron się nie wypowiadaj bo podejrzewam że byś dostał jakąś kierę Manty czy Tracera i byś nas odstawił :P
Kwestia czepiania się realizmu. DFGT będzie realistyczna ze swoimi 900 stopniami w autach seryjnych, a kiera z ograniczonym kątem skrętu w autach wyścigowych. Gdyby tylko w GT5 można było zmieniać kąt skrętu to przewaga (w kwestii realizmu) by była po stronie DFGT.


W sumie ciekawe jak dziala taka gowniana kierownica w GT5.Znam goscia co na logitechu za okolo 200zl ładnie popylal nie pamietam modelu.

Ale chodzi o pedal gazu.Nie wazne zreszta zapytam kogos na pw co gral na 2 rodzajach sandalow.

Dołączona grafika
Life starts at 4000RPM

#1212 Lukasz

Lukasz

    Super Użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 1148 postów

Napisano 23 kwiecień 2011 - 19:13:57

Ja trochę ładnych lat temu ( znaczy się w młodości jeszcze :blush: ) miałem jakąś mantę za 130 zł ( compressor czy coś takiego ) , później najtańszego Logitech'a za 99 zł i pocinałem w " starsky'egio i hutch'a " kupionych za 9,99 w media markcie . Kierownicę były twarde , plastikowe , kiepskie , skręt po 90 stopni w każdą stronę , ale jako dziecko byłem zadowolony . Ale odkąd zacząłem jeździć samochodem i patrzeć na sprawę nieco inaczej , to sobie więcej nie wyobrażam takiego grania , kupiłem sobie za 329 zł Driving Force Pro ~ 3 lata temu , jestem niesamowicie usatysfakcjonowany , nie żałuję ani złotówki i mówcie sobie co chcecie , ale nie zgodzę się , że są inne dobre kierownice niż Logitech . A na pewno nie f430 . Ciężko mi coś powiedzieć o tym nowym thrustmasterze , ale rozbił mnie ceną 2499 zł na allegro , także tylko i wyłącznie Logitech , dziękuje , pozdrawiam .
Dołączona grafika
A w Uncharted gram tak ( Animacja ) .
Jak pomogłem , to kliknąć
plusika .

#1213 Majosa

Majosa

    Użytkownik

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 139 postów

Napisano 23 kwiecień 2011 - 20:10:35

Kheh, po raz kolejny przewija się temat kąta obrotu kierownicy, więc tym razem wtrącę swoje 3 grosze. Weźcie pod uwagę, że min 900 stopni obrotu to mają kierownice w autach cywilnych, w sensie wersje drogowe, bo tego wymaga m.in. homologacja. W GT5 95% aut, których stajemy się posiadaczami, to właśnie wersje drogowe. Więc z punktu widzenia symulacji, kierownice z kątem obrotu >900* dają większy realizm jazdy. Dopiero później, jeżeli chcemy, poddajemy samochód modyfikacjom i tuningowi, przygotowując go w mniejszym lub większym zakresie do wyścigów. Tymczasem w grze zupełnie jest pominięty jeden bardzo waży aspekt. Otóż w samochodach wyczynowych, służących stricte do uprawiania sportów motorowych, przekładnia kierownicy jest takim samym elementem podlegającym regulacji i ustawieniom, jak zawieszenie, czy skrzynia biegów. Przełożenie dobiera się w zależności od krętości i szybkości danego toru/odcinka, no i oczywiście od preferencji kierowcy. A tego zupełnie brakuje w grze (tak samo jak brakuje możliwości tuningu hamulców). Może wynikać to z tego, że trudne by to było do zrealizowania. Ale ja widzę dwa sposoby wybrnięcia z problemu. Powiedzmy mam kierownicę, która fizycznie kręci się 900*. Czyli 450* w lewo i 450* w prawo. I teraz w ramach tuningu i przygotowania do wyścigu zakładam do samochodu przekładnię o kącie 360*, czyli 180* w lewo i 180* w prawo. Ograniczenie mogłoby być miękkie i twarde. Miękkie, czyli takie, że wykonuję kierownicą obrót 180* i już w tym momencie mam w pełni wychylone koła i dalsze kręcenie już niczego nie zmienia. Twarde ograniczenie mogłoby natomiast korzystać z FF. Czyli wykonuję obrót 180* i w tym momencie serwo FF stawia maksymalny opór, żeby zapobiec dalszemu obrotowi kierownicy. A to serwo potrafi wyrwać kierę z rąk, więc miałoby też siłę, żeby zatrzymać obrót.

Także polemika, która kiera jest lepsza, 900* czy 200* jest trochę nie teges, bo ani jedna ani druga nie da pełnego realizmu w określonych sytuacjach.

Użytkownik Majosa edytował ten post 23 kwiecień 2011 - 20:15:01


#1214 Lukasz

Lukasz

    Super Użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 1148 postów

Napisano 23 kwiecień 2011 - 20:45:56

I tu się sprawdza DFP , która zmienia kąt .
Dołączona grafika
A w Uncharted gram tak ( Animacja ) .
Jak pomogłem , to kliknąć
plusika .

#1215 Livio

Livio

    Użytkownik

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 82 postów
  • Gadu-Gadu
  • PSNidLiviusz
  • Skąd:brać pieniądze?

Napisano 24 kwiecień 2011 - 13:13:39

Ma ktoś taki playseat i może o nim coś powiedzieć? http://allegro.pl/sy...1557049373.html
Czy lepiej dozbierać i kupić renomowanej firmy: http://allegro.pl/sy...1575489807.html
Dołączona grafika
[/url]

#1216 claas86

claas86
  • Użytkownicy
  • 14 postów
  • Skąd:Góra

Napisano 24 kwiecień 2011 - 13:13:52

Gdyby G27 miała pełną obsługę w GT to bym się nie zstanawiał... ale szczerze to chodzi tylko o parę guzików, których nie można przypisać a i tak można je użyć na padzie w czasie wyścigu ??
O patchu dającym pełną obsługę można już zapomnieć ??

#1217 Sejfo

Sejfo

    Użytkownik

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 113 postów
  • PSNidsejfo
  • Skąd:Wąwolnica

Napisano 24 kwiecień 2011 - 19:43:51

Livio, ja mam symulatorek firmy 4fun race. Super wykonanie i kontakt z producentem. Z czystym sumieniem polecam. Jestem bardzo zadowolony. Kubełek jest bardzo wygodny. Wesołych świąt dla wszystkich Forumowiczów!

#1218 hakuna

hakuna

    Użytkownik

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 212 postów

Napisano 24 kwiecień 2011 - 21:19:49

Na G27 działają wszystkie przyciski na skrzyni biegów start ,select,kółko ,krzyżyk ,kwadrat , trójkąt więc bez pada spokojnie się obędzie

#1219 SUMO

SUMO

    Wymiatacz Bydła

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 498 postów
  • PSNidarcadiush
  • Skąd:Siemianowice Śląskie

Napisano 25 kwiecień 2011 - 09:43:40

Liczę na szybką pomoc a mianowice chodzi mi o DFGT w GT5 czasami hamulec pomimo że nie jest wcisniety leciutko przychamowuje widać to na tym pasku w grze co z tym zrobić? Wy też tak macie?

Mam to samo w DF Pro. W czasie wyścigu wystarczy wyciągnąć wtyczkę z pedałów i po ponownym podłączeniu wszystko wróci do normy... na krótki czas. ;) To chyba przez syf na potencjometrze w pedale hamulca - rozkręć i wyczyść - mnie pomaga, ale po miesiącu problem wraca. :sweat:

I tu się sprawdza DFP , która zmienia kąt .

Ja mam DF Pro i kombinacja klawiszy:

select + r3 + prawa łopatka = przełączanie między 200 a 900 stopni

w GT5 nic mi nie zmienia. :sweat: Kiedy Ty te knefle wciskasz? W czasie wyścigu/w menu/przy kalibracji?

#1220 janekbossko

janekbossko

    Użytkownik

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 98 postów

Napisano 25 kwiecień 2011 - 10:55:05

Aa ktos inny stojak do kierownicy niz wheel stan pro?
Konkureencyjna firma BigSimRacing robi podobny sprzet i tanszy. Spotkal sie ktos?




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Font:
Arial | Calibri | Lucida Console | Verdana
 
Font Size:
9px | 10px | 11px | 12px | 10pt | 12pt
 
Color: