Skocz do zawartości




Zdjęcie

Call Of Duty: Modern Warfare 3

Poradnik

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 Siriondel

Siriondel

    PAJĄK-TURYSTA

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 867 postów
  • Gadu-Gadu
  • PSNidSiriondel
  • Skąd:z krainy Brzeskich Słoików.

Napisano 06 luty 2012 - 01:24:38

*
Popularny

Dołączona grafika

Informacje ogólne:
Ilość trofeów: 51/1x Dołączona grafika 1x Dołączona grafika 12x Dołączona grafika 37x Dołączona grafika (w tym 1x Dołączona grafika)
Trofea online: 0
Trofea offline: 51
Najtrudniejsze trofea: Dołączona grafika The Best of the Best, Dołączona grafika Overachiever
Trofea możliwe do pominięcia: brak (wybór misji)
Czas potrzebny do zdobycia platyny: do 40 godzin

Wstęp:
Witam w poradniku do Modern Warfare 3, ósmej już gry spod znaku najpopularniejszych sieciowych FPSów Call of Duty i trzeciej z serii Modern Warfare. Kolejny raz przenosimy się na współczesne pole walki by wraz ze znanymi fanom serii kapitanami "Soapem" MacTavishem i Pricem stawić czoła rosyjskiej inwazji. III Wojna Światowa rozpoczęła się na dobre i dwójka kapitanów, teraz wyjęta spod prawa, próbuje odszukać swojego szalonego arcywroga Vladimira Makarova na własną rękę.

Trofea w MW3 generalnie dzielą się na 3 części - Kampania dla jednego gracza oraz dwa tryby Operacji Specjalnych: tryb Przetrwanie, w którym samemu albo z partnerem odpieramy nieskończone fale przeciwników sterowanych przez konsolę oraz Misje, czyli zestaw 16 krótkich misji, które wykonujemy na zasadzie tych z kampanii i zbieramy za ich ukończenie gwiazdy, od 1 do 3 gwiazd, zależnie od poziomu trudności na jakim ukończyliśmy misję. Z 16 misji tylko 2 wymagają dwóch graczy, pozostałe możesz przejść samemu, ale będzie Ci dużo łatwiej z ogarniętym partnerem. W Operacjach Specjalnych zdobywamy doświadczenie i rangi podobnie jak w Multiplayerze, dzięki czemu uzyskujemy dostęp do kolejnych misji i coraz lepszego sprzętu. Kampanię oraz Misje należy oczywiście przejść na najwyższym poziomie trudności - Weteranie.

Platyna w MW3 przede wszystkim przetestuje Twoją cierpliwość. Kampania na poziomie Weteran nie jest taka trudna, na pewno łatwiejsza niż poprzednim CoD, Black Ops, ale niektóre Misje z Operacji Specjalnych są bardzo frustrujące, szczególnie momenty w których nie możemy schować się za osłoną bo na przykład siedzimy w helikopterze. Przygotuj się więc na dużą dawkę nerwów i zgrzytania zębami. Na szczęście w grze nie ma żadnych pucharków z Multiplayera,


Poradnik:
(trofea z przetłumaczonymi przeze mnie opisami, w takiej kolejności w jakiej są ułożone na liście trofeów w kolekcji w XMB, w oparciu o polską wersję gry)

Dołączona grafika All In Dołączona grafika
Zdobądź wszystkie trofea dostępne w Modern Warfare 3.

Jak we wszystkich innych grach, upragniona platyna wpadnie po zdobyciu wszystkich innych pucharków w grze. Powodzenia!

Dołączona grafika Back in the Fight Dołączona grafika
Rozpocznij kampanię dla jednego gracza na dowolnym poziomie trudności.

Pucharek z kampanii, wpadnie sam mniej więcej podczas filmiku otwierającego po tym jak wybierzesz kampanię z głównego menu.

Dołączona grafika Too Big to Fail Dołączona grafika
Zniszcz wieżę zakłócającą. Ukończ misję 'Czarny Wtorek" na dowolnym poziomie trudności.


Pucharek z kampanii, wpadnie po ukończeniu pierwszej misji na dowolnym poziomie trudności.

Dołączona grafika Wet Work Dołączona grafika
Odbij port w Nowym Jorku. Ukończ misję "Łowca" na dowolnym poziomie trudności.

Pucharek z kampanii, wpadnie po ukończeniu drugiej misji na dowolnym poziomie trudności.

Dołączona grafika Carpe Diem Dołączona grafika
Ucieknij z górskiego schroniska. Ukończ misję "Persona Non Grata" na dowolnym poziomie trudności.

Pucharek z kampanii, wpadnie po ukończeniu trzeciej misji na dowolnym poziomie trudności.


Dołączona grafika Frequent Flyer Dołączona grafika
Obroń
rosyjskiego prezydenta. Ukończ misję "Turbulencje" na dowolnym poziomie trudności.

Pucharek z kampanii, wpadnie po ukończeniu czwartej misji na dowolnym poziomie trudności.
UWAGA, misja zawiera ukryte trofeum Flight Attendant Dołączona grafika Dołączona grafika! Szczegóły nt. jego zdobycia niżej, w opisie trofeum.


Dołączona grafika Up to No Good Dołączona grafika
Zinfiltruj wioskę. Ukończ misję "Znowu to samo" na dowolnym poziomie trudności.

Pucharek z kampanii, wpadnie po ukończeniu piątej misji o fatalnie przetłumaczonej nazwie na dowolnym poziomie trudności.


Dołączona grafika One Way Ticket Dołączona grafika
Dostań się na Westminster. Ukończ misję "Odsunąć się od torów" na dowolnym poziomie trudności.

Pucharek z kampanii, wpadnie po ukończeniu szóstej, świetnej zresztą misji na dowolnym poziomie trudności.


Dołączona grafika Welcome to WW3 Dołączona grafika
Ocal amerykańskiego wiceprezydenta. Ukończ misję "Goalpost" na dowolnym poziomie trudności.

Pucharek z kampanii, wpadnie po ukończeniu siódmej misji na dowolnym poziomie trudności.


Dołączona grafika Sandstorm! Dołączona grafika
Zaatakuj obiekt w Somalii. Ukończ misję "Zwrot do nadawcy" na dowolnym poziomie trudności.

Pucharek z kampanii, wpadnie po ukończeniu ósmej misji na dowolnym poziomie trudności.


Dołączona grafika Back Seat Driver Dołączona grafika
Schwytaj Volka. Ukończ misję "Gotowy do akcji" na dowolnym poziomie trudności.

Pucharek z kampanii, wpadnie po ukończeniu dziewiątej misji na dowolnym poziomie trudności. Kolejny popis tłumaczy z nazwą swoją drogą.


Dołączona grafika We'll Always Have Paris Dołączona grafika
Ucieknij z Paryża z Volkiem. Ukończ misję " Żelazna Dama" na dowolnym poziomie trudności.

Pucharek z kampanii, wpadnie po ukończeniu dziesiątej misji na dowolnym poziomie trudności. Najlepsza misja w grze w mojej opinii.


Dołączona grafika
Vive la Révolution! Dołączona grafika
Dotrzyj do kościoła. Ukończ misję "Oko burzy" na dowolnym poziomie trudności.

Pucharek z kampanii, wpadnie po ukończeniu jedenastej misji na dowolnym poziomie trudności.


Dołączona grafika Requiem Dołączona grafika
Ucieknij z miasta. Ukończ misję "Bracia krwi" na dowolnym poziomie trudności.

Pucharek z kampanii, wpadnie po ukończeniu dwunastej misji na dowolnym poziomie trudności.


Dołączona grafika Storm the Castle Dołączona grafika
Odkryj kolejny ruch Makarova. Ukończ misję "Twierdza" na dowolnym poziomie trudności.

Pucharek z kampanii, wpadnie po ukończeniu trzynastej misji na dowolnym poziomie trudności.


Dołączona grafika Bad First Date Dołączona grafika
Odnajdź dziewczynę. Ukończ misję "Spalona ziemia" na dowolnym poziomie trudności.

Pucharek z kampanii, wpadnie po ukończeniu czternastej misji na dowolnym poziomie trudności.


Dołączona grafika Diamond in the Rough Dołączona grafika
Uratuj rosyjskiego prezydenta. Ukończ misję "Do króliczej nory" na dowolnym poziomie trudności.

Pucharek z kampanii, wpadnie po ukończeniu piętnastej misji na dowolnym poziomie trudności.


Dołączona grafika The Big Apple Dołączona grafika
Ukończ misje "Czarny Wtorek" i "Łowca" na poziomie trudności Weteran.

Pucharek z kampanii. Wpadnie po ukończeniu dwóch pierwszych misji na najwyższym poziomie trudności. Nie musisz ich koniecznie wykonać po kolei, możesz je powtórzyć w obojętnej kolejności, gra zapamiętuje na jakim poziomie ukończyłeś daną misję. Podobne zasady dotyczą wszystkich pucharków za przejście kolejnych misji na Weteranie.

Po moje osobiste przemyślenia i porady nt. poziomu Weteran zapraszam do opisu trofeum The Best of the Best
Dołączona grafika.

Dołączona grafika Out of the Frying Pan... Dołączona grafika
Ukończ misje "Persona Non Grata", "Turbulencje" i "Znowu to samo" na poziomie trudności Weteran.

Pucharek z kampanii, wpadnie, kiedy ukończysz 3 kolejne, wyżej wspomniane misje na Weteranie.


Dołączona grafika Payback Dołączona grafika
Ukończ misje "Odsunąć się od torów", "Goalpost" i "Zwrot do nadawcy" na poziomie trudności Weteran.

Pucharek z kampanii, wpadnie, kiedy ukończysz na Weteranie trzy kolejne misje.


Dołączona grafika City of Lights Dołączona grafika
Ukończ misje "Gotowy do akcji" oraz "Żelazna dama" na poziomie trudności Weteran.

Ukończenie dwóch następnych misji na Weteranie zagwarantuje Ci ten właśnie puchar.


Dołączona grafika The Darkest Hour Dołączona grafika
Ukończ misje "Oko burzy", "Bracia Krwi" i "Twierdza" na poziomie trudności Weteran.

Ten pucharek zdobędziesz za ukończenie trzech wyżej wspomnianych misji na Weteranie.


Dołączona grafika This is the End Dołączona grafika
Ukończ misje "Spalona ziemia", "Do króliczej nory" i "W proch się obrócisz" na poziomie trudności Weteran.

Za przejście na Weteranie trzech ostatnich misje w grze dostaniesz to właśnie trofeum.


Dołączona grafika Who Dares Wins Dołączona grafika
Ukończ kampanię dla jednego gracza na dowolnym poziomie trudności.

Ten pucharek o dźwięcznej nazwie wyskoczy gdzieś w okolicach napisów końcowych po ukończeniu ostatniej misji w grze, "W proch się obrócisz".


Dołączona grafika The Best of the Best Dołączona grafika
Ukończ kampanię dla jednego gracza na poziomie trudności Doświadczony lub Weteran.

Z punktu widzenia poradnika polecam ominąć poziom Doświadczony zupełnie i skupić się na Weteranie, co daje Ci to trofeum oraz wszystkie 6 pucharków za kończenie kolejnych misji na tym poziomie w trakcie przechodzenia kampanii. Ponadto, jeżeli Twoje pierwsze przejście jest od razu przejściem na Weteranie, wpadną Ci także wszystkie brązowe trofea dotyczące kampanii, wymienione wyżej.

Trofeum nie jest wcale takie trudne jak mogłoby się wydawać. Jeżeli ukończyłeś na Weteranie poprzednie Call of Duty, nie powinieneś mieć większych problemów. Dla większego ułatwienia punkty kontrolne są rozmieszczone naprawdę bardzo gęsto, więc nigdy nie będzie trzeba powtarzać zbyt wiele.

- Nie spiesz się. Przechodź przez obszar powoli bo nikt Cię nie goni i nigdzie nie ma limitu czasowego, nawet w ostatniej misji w której niby bije licznik ale to nie ma żadnego znaczenia i w określonym momencie przeciwnicy przestaną wychodzić. Rozglądaj się uważnie, zwracaj uwagę na przeciwników respawnujących się nagle za rogami blisko Ciebie, spojrzysz w złą stronę i giniesz w ułamku sekundy (dosłownie).

- Czołganie się może uratować Ci skórę.

- Tak samo osłony. Schowaj się za pewną osłoną i zdejmuj spokojnie przeciwników jednego po drugim.

- Członkowie drużyny sterowani przez konsolę dobrze odciągają uwagę, spróbuj zmienić to w element zaskoczenia.

- Granat błyskowy to świetna zabaweczka na grupy przeciwników, szczególnie czające się gdzieś za rogami. Rzucasz, wpadasz i zamiatasz.

Nigdy nie byłem wymiataczem w Call of Duty, a puchar nie sprawił mi większych kłopotów. Ostatnia misja jest najtrudniejszą, mimo ciężkiego pancerza, który pozwala przyjąć dużo obrażeń ginie się szybko i nie ma gdzie się schować. Kiedy tracimy pancerz, zaczyna bić licznik, co prawda nim samym nie trzeba się przejmować za bardzo, ale w ciasnych korytarzach zaczynają się nieskończone respawny, które trwają dopóki nie zostanie określony czas do końca. Po kilku próbach jednak łapie się rytm i idzie się do przodu.


Dołączona grafika Strike! Dołączona grafika
Zabij pięciu przeciwników jednym granatem w Kampanii albo Operacjach Specjalnych.

Najlepsza okazja do sam początek misji "Persona Non Grata". Po wyjściu po schodach na dziedziniec biegnij od razu w lewo i do przodu pod bramę wyjściową naprzeciwko. Pamiętaj o ustawieniu poziomu trudności na Poborowy.

1. Metoda na matematyka:
Po drodze gotuj już granat. Kiedy podbiegniesz z bramy wyskoczy z 7 przeciwników, rzuć tylko granat między nich zanim zdążą się rozbiegnąć i już. Może zająć Ci kilka prób, punkt kontrolny masz tuż przed dziedzińcem, wykorzystaj to na opracowanie idealnego gotowania granatu.

2. Metoda kamikaze:
Biegnij aż do samej bramy, gotując granat. Nie rzucaj, trzymaj go i wbiegnij w tę wielka grupę wyskakującą z bramy dziedzińca. Staraj się wejść jak najbardziej pomiędzy przeciwników. Zginiesz co prawda, ale zabierzesz ze sobą wystarczająco dużo chłopa by zdobyć puchar. Nawet nie ma znaczenia, czy zabiją Cię jeszcze zanim wybuchnie Twoja niespodzianka
Dołączona grafika
WIDEO.

Dołączona grafika Jack the Ripper Dołączona grafika
Zabij nożem pięciu przeciwników z rzędu w Kampanii albo Operacjach Specjalnych.

Prościzna. Wybierz Przetrwanie, wejdź na najłatwiejszą mapę, zadźgaj pierwszych pięciu przeciwników. Po kłopocie.


Dołączona grafika Informant Dołączona grafika
Przechwyć 22 pakiety danych wywiadu.

Zajrzyj do opisu trofeum niżej, by poznać szczegóły.


Dołączona grafika Scout Leader Dołączona grafika
Przechwyć wszystkie 46 pakietów danych wywiadu.

Dane wywiadu to typowe "znajdźki", jak to w innych grach często również występują. Mają postać małych skrzyneczek, które są porozmieszczane w różnych miejscach w Kampanii, czasem są mocno ukryte i trzeba nieco zboczyć z drogi by je znaleźć. Razem jest ich 46, za zebranie 22 otrzymasz puchar Informant Dołączona grafika, a za wszystkie ten właśnie omawiany. Kiedy zatrzymasz grę, w prawym dolnym rogu ekranu będzie pokazane ile danych zebrałeś już w tej misji i ile jeszcze zostało do zdobycia. Gra oczywiście pamięta, ile zebrałeś w danej misji, dzięki czemu nie musisz ich zbierać na raz, jak za pierwszym razem znajdziesz np. 2/5, to za drugim razem będzie trzeba znaleźć tylko 3 pozostałe.

Rewelacyjny jak zawsze PowerPyx
stworzył świetny filmik ze wszystkimi lokacjami danych, który obejrzysz, klikając TUTAJ.

Dołączona grafika This Is My Boomstick Dołączona grafika
Zabij 30 przeciwników używając granatnika XM-25 w misji "Czarny Wtorek".

To prosty puchar. Nowoczesną wyrzutnię granatów XM-25 posiadasz od początku w pierwszej misji. Ustaw poziom trudności na Poborowy i zacznij walić do przeciwników, starając się zabić kilku jednym granatem, co nie powinno być trudne. Masz 12 sztuk amunicji i w połowie misji możesz ją uzupełnić, razem 24 sztuki na 30 przeciwników to więcej niż nadto.


Dołączona grafika What Goes Up... Dołączona grafika
Zniszcz helikoptery używając wyłącznie granatów z BPN w misji "Persona Non Grata".

BPN, czyli Bezzałogowy Pojazd Naziemny (w oryginale UGV), to zdalnie sterowana zabawka, którą będzie można pobawić się w misji "Persona Non Grata". W jej drugiej części obejmiesz kontrolę nad takim sprzętem. Oczyszczając drogę najpierw musisz wymieść piechotę, wykorzystaj do tego karabin maszynowy, by zaoszczędzić granaty (masz ich tylko 20). Później zlecą się helikoptery, będzie ich razem 5, a każdy spada po dwóch trafieniach z granatu. Celuj uważnie, masz czas, bo na Poborowym maszyna wytrzyma nawet ciężki ostrzał, Pamiętaj by w ogóle nie używać w tej części karabinu maszynowego, tylko granatnik.


Dołączona grafika Flight Attendant Dołączona grafika Dołączona grafika
Zabij wszystkich pięciu przeciwników podczas sekwencji "Zero-G" w misji "Turbulencje".

To jest ukryte trofeum. Podczas wspomnianej misji nastąpi w pewnej chwili sekwencja z zerową grawitacją i wszystko zacznie się bezwładnie unosić. W tym punkcie powinieneś mieć pistolet i podniesione AK-74u, pamiętaj by mieć magazynki naładowane przed przejściem przez drzwi po których zacznie się sekwencja. Celowanie w stanie nieważkości do przeciwników będących w tym samym stanie jest dość trudne, do tego masz ograniczony czas zanim wszystko spadnie na podłogę. Zabij dwóch pierwszych gości z pistoletu, potem zmień na AK-74u i zabij pozostałych trzech. Jeżeli nie uda Ci się za pierwszym razem, natychmiast po tym jak skończy się sekwencja wczytaj ostatni punkt kontrolny.


Dołączona grafika For Whom the Shell Toys Dołączona grafika
Zniszcz wszystkie cele podczas sekwencji z moździerzem używając tylko 4 pocisków w misji "Znowu to samo".

Pod koniec misji (mniej więcej) dostaniesz polecenie obsadzenia moździerza i zniszczenia nadjeżdżających samochodów przeciwnika z zamontowanymi karabinami maszynowymi. Są 4 samochody i by zdobyć trofeum, nie możesz wystrzelić więcej niż 4 pociski, co oznacza, że nie wolno Ci spudłować. Jeżeli ustawisz poziom trudności na Poborowy, możesz przyjąć mnóstwo kul, co pozwoli Ci z kolei poczekać aż pojazdy się zatrzymają i dobrze przymierzyć. Nie powinno być z tym problemów, ja nawet zrobiłem puchar przechodząc grę na Weteranie. Gdy spudłujesz choć raz, wczytaj ostatni punkt kontrolny.

Dołączona grafika Kill Box Dołączona grafika
Zabij 20 przeciwników jako strzelec helikoptera jednym przelotem w misji "Zwrot do nadawcy".

To trofeum, choć uważane za łatwe, przysporzyło mi osobiście trochę nerwów, Na samym początku misji będziesz mógł/mogła kilkukrotnie wezwać wsparcie powietrzne i zostać strzelcem helikoptera. By zdobyć puchar, musisz w jednym przelocie zabić 20 przeciwników. Są oni oznaczeni na czerwono, staraj się kontrolować celownik i zabijać ich jak najszybciej. Pamiętaj oczywiście by znaleźć osłonę przed wezwaniem wsparcia, ponadto, droga przelotu helikoptera uzależniona jest od miejsca, z którego go wzywasz i trofeum wydaje się być dużo łatwiejsze do zdobycia jeżeli zamiast wzywać go od razu na początku po wyjściu z samochodu (po lewej stronie), wejdziesz bardziej w głąb obszaru misji. Przynajmniej ja tak to odczułem.

UWAGA! Natychmiast po zakończeniu przelotu, kiedy wrócisz już do swojej postaci, wciśnij pauzę i poczekaj na trofeum na ekranie pauzy. Jeżeli nie wyskoczy, wczytaj punkt kontrolny. Jeśli tego nie zrobisz, po przelocie nadpisze się nowy punkt kontrolny i będzie trzeba trzeba zaczynać całą misję od nowa!


Dołączona grafika Danger Close Dołączona grafika
Zniszcz helikopter za pomocą granatu dymnego AC-130 w misji "Gotowy do akcji".

W połowie misji otrzymasz granaty dymne, wydzielające fioletowy dym, służące do oznaczania pozycji do ostrzału przez wsparcie powietrzne AC-130. Zaraz otrzymaniu tej możliwości zaczną nadlatywać helikoptery nieprzyjaciela, które zawisną w powietrzu na chwilę, by zrzucić piechotę. Twoim celem jest rzucenie takiego granatu mniej więcej pod helikopter, tak, żeby ostrzał AC-130 zniszczył go z góry. Nie wahaj się za długo, bo helikopter nie będzie wisiał w nieskończoność, a ostrzał AC-130 też zaczyna się dopiero po kilku sekundach. Ja zrobiłem to za pierwszym razem, ale gdyby jednak helikopter Ci uciekł, po prostu wczytaj ostatni punkt kontrolny.
WIDEO.


Dołączona grafika
Ménage à Trois Dołączona grafika
Zniszcz 3 czołgi jednym strzałem 105mm w misji "Żelazna dama".

Kolejny prosty puchar. W tej misji wcielisz się w pilota AC-130. Masz trzy rodzaje broni do wyboru,. jeden z nich to pociski 105mm. Wybierz je i obserwuj ulicę uważnie. W pewnym momencie pojawią się 3 czołgi które zaczną zjeżdżać się w jedno miejsce. Poczekaj chwilę aż będą blisko i wystrzel pocisk. Pole rażenia jest dość spore więc czołgi nie muszą być bardzo super blisko siebie. W razie czego wczytaj punkt kontrolny.
WIDEO.


Dołączona grafika Nein Dołączona grafika
Zabij 9 żołnierzy piechoty za pomocą wsparcia powietrznego A-10 w misji "Spalona ziemia".

W pewnym punkcie misji znajdziesz się na dachu budynku z kolegami z oddziału i Twoim zadaniem będzie wezwanie wsparcia powietrznego A-10 by zniszczyć wrogie czołgi. Polega to na tym, że zaznaczasz dwa punkty, początkowy i końcowy nalotu, a wsparcie uderza wzdłuż utworzonej w ten sposób linii. Zignoruj czołgi i skup się na piechocie. Wsparcie możesz wezwać kilka razy, więc tutaj też nie powinno być większych kłopotów. Po kilku próbach wyłapiesz jak należy uderzyć by zabić wymaganą liczbę 9 przeciwników.


Dołączona grafika 50/50 Dołączona grafika
Ukończ misję w Operacjach Specjalnych z dokładnie taką samą liczbą ofiar na koncie co Twój partner.

Bardzo łatwe trofeum. Możesz mieć partnera, a jeżeli masz dwa pady, możesz zrobić to samemu na podzielonym ekranie, tak jak ja. Wybierz pierwszą misję Operacji Specjalnych, czyli misję "Bądź czujny". To jest tor przeszkód z dokładnie 34 celami. Złap pierwszego pada i strzel w 17 tarcz. Teraz złap drugiego i zestrzel drugie 17. Może to też zrobić Twój partner, jeżeli go masz.


Dołączona grafika Birdie Dołączona grafika
Zestrzel dwa śmigłowce w trybie Przetrwanie, nie odnosząc żadnych obrażeń.

Kolejne łatwe trofeum, choć z opisu może wydawać się inaczej. W fali, w której będą dwa helikoptery, nie możesz być trafiony/trafiona ani razu dopóki nie zestrzelisz dwóch helikopterów.

Najprostszy sposób - zacznij grę w Przetrwanie na najłatwiejszej mapie, Underground. Dotrwaj do fali 6 (co jest bardzo proste), ta fala to tylko 2 helikoptery i żadnej piechoty. Ponadto, zbrojownia ze wsparciem powietrznym znajduje się pod dachem, możesz więc tam się schować i bezpiecznie strzelać do helikopterów. Pamiętaj by wypuścić krótką serię i schować się z powrotem, zanim helikoptery zaczną ostrzał. Wystarczą 3-4 magazynki z MP-5, a jeżeli masz kasę na pocisk Predator (a najlepiej na dwa), sprawa staje się dziecinną zabawą, po prostu wezwij rakiety ze zbrojowni i pozamiatane.


Dołączona grafika Serrated Edge Dołączona grafika
Wykończ Kolosa za pomocą noża w trybie Przetrwanie.

Również prosta sprawa, choć wymaga odrobiny wyczucia. Zacznij grę na mapie Village, to najłatwiejsza mapa do zrobienia tego pucharka, choć może być też inna, byle by była jedną 4 o najniższym poziomie trudności. Fala 10 (z dotrwaniem nie powinno być kłopotów nawet grając w stylu Rambo i nie kupując żadnych broni) to jeden jedyny Kolos. Przed falą uzupełnij amunicję do MP-5 i granaty błyskowe. Wypruj w Kolosa jakieś 2-3 magazynki, po czym zacznij rzucać błyskowymi i kiedy położy się oszołomiony, podejdź i zacznij ciąć go nożem tak szybko jak możesz. Kiedy wstanie, zwiększ dystans i i powtórz proces. 4 granaty błyskowe wystarczą w zupełności a nawet jeśli nie, możesz je zawsze uzupełnić w zbrojowni z bronią, jako że poruszasz się znacznie szybciej niż Kolos.


Dołączona grafika Arms Dealer Dołączona grafika
Wykup wszystkie przedmioty ze zbrojowni z bronią w trybie Przetrwanie.


Opis mówi sam za siebie - musisz wykupić wszystko co jest dostępne z komputerka z bronią. Ale żeby wszystko było dostępne, musisz osiągnąć maksymalny, 50 poziom w Operacjach Specjalnych, co będzie wymagało kilkunastu długich godzin gry. Wszystko razem kosztuje 113k $ i gra zapamiętuje co kupiłeś/-aś we wszystkich grach, nie musi być to zrobione w jednej!

Lista ekwipunku - zrób sobie taką i odznaczaj co już masz żeby się potem nie pogubić:


1. Karabiny szturmowe (3000$ każdy)
- M4A1
- M16A4
- SCAR-L
- ACR 6.8
- AK-47
- FAD
- G36C
- CM901
- MK14
- Type 95

2. Pistolety SMG (2000$ każdy)
- MP5
- UMP45
- MP7
- PM-9
- PP90M1
- P90

3. Lekkie karabiny maszynowe (7000$ każdy)
- M60E4
- PKP Pecheng
- MK46
- L86 LSW
- MG36

4. Strzelby (2000$ każda)
- Model 1887
- USAS-12
- SPAS-12
- KSG 12
- Striker
- AA-12

5. Pistolety (250$ każdy)
- Five-Seven
- USP .45
- MP412
- Desert Eagle
- 44 Magnum
- P99

6. Pistolety maszynowe (1500$ każdy)
- G18
- Skorpion
- MP9
- FMG9

7. Snajperki (2000$ każda)
- MSR
- Dragunov
- RSASS
- L118A
- AS50
- Barrett .50cal

8. Dodatki
- Uzupełnienie odłamkowych
- Uzupełnienie błyskowych
- Celownik laserowy
- Celownik holograficzny
- Luneta ACOG
- Strzelba dołączana pod lufą
- Uchwyt
- Granatnik GP25 (dla AK47)
- Granatnik M203 (dla M4A1 i M16)
- Granatnik M320 (dla pozostałych karabinów szturmowych)

Wszystko musisz kupić, nie liczą się bronie podniesione po przeciwnikach. Musisz też przynajmniej raz uzupełnić oba rodzaje granatów. I po raz kolejny polecam zrobić listę, ja nie zrobiłem i podczas robienia pucharka przez godzinę myślałem czego jeszcze, do diabła, nie kupiłem, po czym przypomniałem sobie, że nigdy nie wydałem kasy na pistolet, z którym zaczynamy grę na najłatwiejszych mapach!


Dołączona grafika Danger Zone Dołączona grafika
Wykup wszystkie przedmioty ze zbrojowni wsparcia powietrznego w trybie Przetrwanie.

Podobnie do poprzedniego pucharka, ale teraz wykupujemy przedmioty ze zbrojowni ze wsparciem powietrznym. Razem to około 30k $ i również musisz osiągnąć poziom 50, jako że na tym poziomie odblokowuje się ostatni przedmiot dostępny z tej zbrojowni. Wszystko jest liczone ze wszystkich Twoich gier.
Lista:


1. Wsparcie
- Pocisk Predator
- Nalot
- Oddział Delta
- Oddział Delta z tarczami

2. Atuty w zrzutach
- Szybkie wyciągnięcie
- Pewna ręka
- Stalker
- Ekstremalna kondycja
- Zręczne ręce


Dołączona grafika Defense Spending Dołączona grafika
Wykup wszystkie przedmioty ze zbrojowni z wyposażeniem w trybie Przetrwanie.

Jak wyżej. Do tego musisz osiągnąć poziom 37, więc z trzech pucharków z kupowaniem sprzętu ten pewnie zdobędziesz najwcześniej. Całkowity koszt to 22,250$.
Lista:


- Mina Claymore x5
- Ładunek C4 x5
- RPG-7 x2
- Pancerz osobisty
- Ożywienie
- Tarcza
- Działko strażnicze
- Działko strażnicze z granatnikiem


Dołączona grafika Get Rich or Die Trying Dołączona grafika
Posiadaj 50000$ w jednej grze w trybie Przetrwanie.

W trybie Przetrwanie za likwidowanie przeciwników i wykonywanie wyzwań pokazanych w lewym dolnym rogu ekranu dostajesz pieniądze, które potem przeznaczasz na kupowanie lepszego sprzętu by ułatwić sobie grę jak tylko to możliwe. By zdobyć puchar, musisz mieć w danej chwili aż 50k, to jest dość sporo i będziesz musiał/musiała zacisnąć pasa i starać się radzić sobie tym co upuszczą pokonani przeciwnicy. Na szczęście nie jest to takie trudne.

1. Metoda samemu:
Wybierz jedną z 4 łatwych map (polecam Underground) i używaj tylko tych broni, które upuszczą przeciwnicy. Nie kupuj absolutnie nic, biegaj w kółko by nie dać się otoczyć. Powinno wystarczyć w 100%, szczególnie, że z kolejnymi falami przeciwnicy mają coraz lepszy sprzęt. Modelem 1887 możesz zamiatać spokojnie aż do 9 fali, potem przeciwnicy zaczną korzystać z AK47, ACR i FAD. Staraj się wykonywać wyzwania takie jak Seria zabójstw czy Szał, by zarobić więcej kasy.

Ja wykonywałem to trofeum w ten sposób i 50k stuknęło mi podczas fali 18.

2. Metoda z partnerem:
Dwa razy więcej, dwa razy szybciej. Jeżeli grasz z kimś, w dowolnej zbrojowni możesz wcisnąć kwadrat by przekazać partnerowi 500$. Zróbcie po 25k, a potem Ty przekaż całą kasę partnerowi, a następnie on Tobie. W ten sposób obaj zdobędziecie pucharek!

Dołączona grafika I Live Dołączona grafika
Ukończ jedną falę w jednej grze w trybie Przetrwanie.

Nie ma o czym mówić. Zacznij swoją pierwszą grę, przejdź jedną falę, zrobione w minutę.


Dołączona grafika Survivor Dołączona grafika
Dotrwaj do fali 10 na wszystkich mapach w trybie Przetrwanie.

Zobacz opis trofeum poniżej by poznać szczegóły.


Dołączona grafika Unstoppable Dołączona grafika
Dotrwaj do fali 15 na wszystkich mapach w trybie Przetrwanie.

Trofeum trudne i czasochłonne. W Przetrwanie gra się na normalnych mapach z Mulitplayera, jest ich 16. Dzielą się na 4 zestawy po 4 mapy oznaczone wg czterech poziomów trudności - łatwy, normalny, trudny i obłędny, a kolejne poziomy trudności różnią się zestawem przeciwników oraz sprzętem z jakim zaczynasz grę (im wyższy poziom, tym uboższy sprzęt dostajesz na początek). Mapy odblokowują się w miarę awansów na wyższą rangę, szczegóły masz w menu trybu, tam również śledzona jest Twoja najwyższa fala na każdej mapie,

- O trofeum polecam zacząć walczyć kiedy już osiągniesz poziom 50 i odblokujesz atut Zręczne Ręce. Ratuje życie i tyle. Żaden inny atut nie jest wart Twoich pieniędzy. Pozwala zdejmować helikoptery w kilka chwil.

- Zawsze miej Ożywienie, o ile to możliwe. Kto wie co może się zdarzyć. Pancerz jest bezwartościowy, nie marnuj na niego pieniędzy.

- Poszukaj partnera. Dwa razy więcej to dwa razy łatwiej. O ile pierwsze 8 map można spokojnie samemu zrobić bez dużych kłopotów, szczególnie mając atut Zręczne Ręce, to pozostałe 8 może napsuć Ci krwi. Dla mnie mapa Bootleg w solo to był największy koszmar, poddałem się i znalazłem pomocnika, a o zrobieniu ostatnich 4 map samemu to nawet nie myślałem. Zawsze go ratuj, kiedy padnie. Jeżeli jedna osoba zginie, kończy się cała gra!

- Znajdźcie jakieś miejsce do schowania się, budynek albo wąskie przejście do którego można podejść z jak najmniejszej liczy stron, najlepiej z jednej. Obowiązkowo z dachem do ochrony przed helikopterami. Takie miejsca są na każdej mapie. Obstawcie się działkami z granatnikami, wezwijcie oddziały z tarczami, świetnie odwracają uwagę. Miny są niezłe do około 10 fali, potem zadają za mało obrażeń. Wyposażcie się w dobry sprzęt, Type 95 i MK14 to moi faworyci, oczywiście z atutem Zręczne Ręce. Jeszcze lepszy może być LMG, ale osobiście ich nie lubię.

Kiedy na swojej ostatniej mapie dojdziesz do fali 10, wpadnie pucharek Survivor Dołączona grafika. Na początku fali 15 wpadnie omawiany pucharek. Musisz tylko dojść do wymaganej fali, a nie ją przejść! Tak więc nawet jeżeli przegracie podczas 15 fali, nic się nie dzieje, trofeum zaliczone.


Dołączona grafika No Assistance Required Dołączona grafika
Ukończ Misję w Operacjach Specjalnych na poziomie trudności Doświadczony lub Weteran tak, żeby żaden gracz nie został ranny.

Trofeum wymaga dwóch graczy, w związku z tym najłatwiej to zrobić w misji która wymaga tylu do jej przejścia. Żaden gracz nie może paść ranny tak, że będzie potrzebował pomocy. Jako że w misjach z torami przeszkód nie ma wyboru poziomu trudności, nie możesz w nich zdobyć tego pucharka.

Wybierz misję nr 6, "Firewall". Jest krótka i prosta, nawet na Weteranie. Tutaj nikt nie może w ogóle paść bo misja się skończy, więc pucharek wpadnie sam po jej ukończeniu. Pamiętaj, że musi być to jeden z dwóch wyższych poziomów trudności.


Dołączona grafika Brag Rags Dołączona grafika
Zdobądź jedną gwiazdę w trybie Misji w Operacjach Specjalnych.

Po szczegóły odsyłam niżej, do pucharka Overachiever Dołączona grafika.


Dołączona grafika Tactician Dołączona grafika
Zdobądź jedną gwiazdę w każdej z 16 misji w Operacjach Specjalnych.

Tu także po szczegóły odsyłam do pucharka niżej Dołączona grafika.


Dołączona grafika Overachiever Dołączona grafika
Zdobądź 48 gwiazd w trybie Misji w Operacjach Specjalnych.

Ostatnie trofeum i w dodatku najtrudniejsze. Jest walka z własną cierpliwością i niesamowicie niesprawiedliwą mechaniką gry.

Jak wspomniałem podczas wstępu, za kończenie misji w Operacjach Specjalnych otrzymujesz gwiazdy: jedną, dwie albo trzy, odpowiednio za ukończenie misji na poziomie Normalnym, Doświadczonym i Weteranie. Wyjątek stanowią misje będące torami przeszkód, misja nr 1 i nr 9, tutaj ilość gwiazd zależy od czasu w jakim udało Ci się przejść tor. Wymagania czasowe masz na ekranie podsumowującym misje.

Jak łatwo wywnioskować, by zdobyć 48 gwiazd musisz przejść wszystkie misje na Weteranie. Jest to ZNACZNIE trudniejsze zadanie niż Kampania na tym poziomie, a to dlatego że w przeciwieństwie do kampanii są tu długie sekwencje w których nie można się schować (helikopter/samochód) oraz nieskończone respawny przeciwników dopóki nie ruszysz się odpowiednio daleko. Dodając do tego fakt że pod ostrzałem ginie się w ciągu kilku chwil, mamy mieszankę do której potrzeba dużej dozy cierpliwości. Choć oczywiście nie jest to niemożliwe.

Za przejście jednej misji na Normalnym poziomie otrzymasz pierwszą gwiazdę i pucharek Brag Rags Dołączona grafika, za przejście każdej z 16 misji na co najmniej jedną gwiazdkę otrzymasz puchar Tactician Dołączona grafika.

- Znajdź partnera. To jest absolutna podstawa, bo choć wszystkie misje oprócz 6 i 16 można przejść samemu, szansa w niektórych jest zbyt mała, a loteria zbyt duża. Ogarnięta dwójka zawodników ma znacznie większe szanse. Jeżeli masz nerwy, możesz oczywiście próbować solo i ja życzę powodzenia.

- Grajcie. Grajcie i uczcie się misji. Opracujcie metodę, zapamiętajcie respawny przeciwników, dobierzcie sprzęt i współpracujcie. Tu nie ma miejsca na styl Rambo i na oddalanie się od siebie. Trzymajcie się blisko i wspierajcie się. Headset jest nieocenioną pomocą, choć mi się udało zrobić to bez niego, z losowymi graczami (pozdrawiam Holandię, dwóch najlepszych kozaków jakich spotkałem było właśnie stamtąd). Z czasem tak obcykacie każdą misję, że dacie radę.

- Najtrudniejsze misje to misja nr 13 i 14, "Awaria serwera" oraz "Nalot". W obu na początku jesteśmy uziemieni w pojeździe, na celowniku przeciwnika, który na Weteranie zmienia się w strzelca wyborowego. Potrzeba tutaj sporo szczęścia. O ile misja "Nalot" po sekwencji z helikopterem robi się łatwa, o tyle "Awaria serwera" jest koszmarem niemal do samego końca. Misja 15, "Zalać rynek", również da Ci w kość jeżeli się nie przygotujesz. Pozostałe, choć też wymagają trochę szczęścia, nie są już takie złe. Osobiście miałem również problemy z misja nr 5, "Toksyczny Raj", ale to chyba tylko ja Dołączona grafika

- Dwie misje, "Firewall" i "Misja ogniowa", wymagają dwóch graczy. Jeden steruje sprzętem, drugi wykonuje "normalną robotę". W tych misjach gracz, który nie steruje sprzętem nie może zostać ranny, bo drugi nie może mu pomóc! Zgranie powinno być na tyle dobre, że gracz operujący sprzętem powinien spokojnie oczyścić drogę drugiemu zanim ten będzie mógł przejść dalej. Headset będzie pomocny. Granaty błyskowe to podstawa. Trzymajcie się tego i wszystko będzie dobrze.

- Dla samobójców/dla odpornych wrzucam poradnik wideo autorstwa PowerPyxa - znajdziesz go, klikając TUTAJ. 16 misji, 14 solo. Niektóre momenty to czyste szczęście i szansa jeden na sto, ale jeżeli chcesz spróbować, masz o co się oprzeć!


KONIEC

Poradnik jest gotowy. Jeżeli masz pytania, potrzebujesz partnera z headsetem, napisz do mnie na PSN. Z tego miejsca podziękowania dla Patricko za ikony.

//
Poradnik został edytowany, bo nowy "wypasiony" layout forum pochrzanił coś z rozmiarami czcionek, więc musialem poprawić.

Siriondel.png









Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Poradnik

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Font:
Arial | Calibri | Lucida Console | Verdana
 
Font Size:
9px | 10px | 11px | 12px | 10pt | 12pt
 
Color: